Közzétéve:
(H)őstörténet
80-as évek
90-es évek
gaming
Japán
konzol
NES
Nintendo
retró
- Link lekérése
- X
- Más alkalmazások
Mivel óriási siker volt, az alábbi platformokra mind kiadták: BBC Micro, Acorn Electron, Apple II, Amstrad CPC, Commodore 64, ZX Spectrum, MSX, Tatung Einstein, MS-DOS, Archimedes, Amiga, Atari ST, NES (PAL).
David Braben és Ian Bell készítették a programot, ami összesen 22kbyte volt. Ebbe fért bele az alábbi sok-sok jóság:
többféle űrhajót vásárolhattunk
ezeket felszereléssel és fegyverekkel tuningolhattuk
űrcsatákban vehettünk részt
különféle küldetéseket hajthattunk végre díjazás fejében
bányászhattunk az aszteroidákból
üzemanyagot tankolhattunk a napok koronájába bevitorlázva
kereskedhettünk az egyes csillagrendszerek között többféle cikkel
illegális szereket és rabszolgákat is csempészhettünk
összeütközésbe kerülhettünk a Thargoidokkal, egy ellenséges fajjal, melyek különleges űrhajóikkal igencsak veszélyesek tudtak lenni
A játék egyik ikonikus eleme volt az állomásokra való bedokkolás, ami, amíg nem szereltük fel űrhajónkat dokkoló számítógéppel, meglehetősen izzasztó procedúra volt. Az állomás a gravitációja fenntartása érdekében ugyanis forgott a tengelye körül. Oda kellett navigálnunk a dokkoló kapu elé és forogni az állomás sebességének megfelelően hogy be tudjunk dokkolni. Ha már megvolt az ezt a problémát leküzdő modul az űrhajónkban, egy animációt láthattunk ilyenkor, melyen a Kék Duna keringő kíséretében bedokkoltunk az adott állomásra. Állítólag ezzel pitchelték Brabenék a játékot a kiadónál, akik rá is bólintottak a megkötendő üzletre.
100 kredittel és egy Cobra Mark III hajóval indulunk neki az első részben, hogy összesen 7 fényévnyi távolságra ugorva az ezt lehetővé tevő maximum üzemanyag mennyiséggel bejárjuk a veszélyekkel és a gazdagság ígéretével csábító játékteret. A csillagrendszereken belül navigálhatunk a fénysebesség alatti hajtóművel, ami nem fogyaszt üzemanyagot. Az csak a hiperűr ugráshoz szükséges.
Ha a játékban nem lett volna akkora kihívás amekkorát támasztott a játékos felé és ha nem lett volna a Sid Meier's Pirates! biztosan a legjobb játéknak tartanám, de az első tízben vastagon így is benne van. Természetesen én ezt is a jó öreg Commodore 64-en játszottam. A DOS verziónak kitöltött vektorgrafikája volt és némileg dizájnosabb műszerfala.
Az első rész óriási siker lett. Az összes platformokon számolva több mint 600 ezer példányban kelt el. Hatása a mai napig érezhető. Nem ez volt az első open world játék, de az első legismertebb. Többek között olyan játékokat inspirált mint a Grand Theft Auto és az EVE Online.
Nekem meghatározó élmény volt az első rész Commodore-on, de főleg a második résszel és a legutolsó kiadással a Dangerousszal gyűjtöttem össze az űrszimulátorban valaha volt legtöbb repült órámat.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése