Játéktörténelem: Street Rod

Cover
A California Dreams, és lengyel fejlesztőcsapatának egynyári (pontosabban kettő) sikere ez a játék(sorozat). Olyan későbbi játékokat inspirált, mint a Street Legal Racing: Redline, de az NFS Underground játékok elődjének is tekinthetjük.

A játék a pixelgrafikus érában született, az első részt 1989 és 1990 között adták ki Amiga, Commodore 64 és DOS platformokra. A második rész a C64-re nem jelent meg. Ez egy egyjátékos móddal rendelkező verseny- és stratégiai játék, melyben autókat tuningolhatunk és ezekkel versenyeken indulhatunk. Nyilván illegális, éjszaka zajló, közúti versenyekről van szó. (Bár talán a második részben egy kiszáradt csatornában is gyorsulhatunk.) Nekem a C64-es verzióhoz volt először szerencsém, de később a PC-én is kiélveztem a darab jóságát. A mai napig nagy kedvencem.

A játék célja, hogy minél gyorsabban feltörjünk az éjszakai versenyeken és legyőzzük a közutak Királyát (The King), aki ha jól emlékszem egy szénné tuningolt és szénfekete 1961-es Chevrolet Corvette-el versenyez. A játék véget ér ha kifogyunk az autókból és a pénzből (mert mondjuk összetörjük vagy elveszítjük őket a versenyeken), vagy ha börtönbe kerülünk (mert a verseny közben rajtunk ütő járőrt nem tudjuk kifizetni). Azt hiszem időlimit is be van építve, ha az alatt nem sikerül az utak királyáva lennünk, game over. A versenyek tétje, melyekhez kihívókat a helyi drive-in előtt találhatunk, lehet pénz vagy akár „pink slips” is (vagyis feltehetjük az autónkat). Nem mindenki áll ki ellenünk a drive-in előtt őgyelgő arcok közül, vagy lefitymálnak minket, rangon alulinak érezve a megmérettetést, vagy (főként) később, gyáván meghátrálnak, kigyúrt izomautónkat látva.

Drive-in

A játék fő foglalatossága a tuningolás, illetve a megfelelő alkatrészek vagy használt autók beszerzése. Ezt a garázsunkban (a játék fő helyszínén) található újsághirdetések segítségével intézhetjük. Az autónkkal az következőket végezhetjük. Elemek le és felszerelése a karosszériáról, karosszériára, az autó magasságának csökkentése, festés, matricázás, kerekek cseréje, motor, váltó cseréje, hengerfej és turbó felszerelése. Amikor kész vagyunk a szereléssel, ami egy másik minijátékban kulminálódik, belőhetjük a gépünk alapjáratát. Az egyes módosítások gyorsíthatnak vagy lassíthatnak a végsebességen.

Tuning

Ha jól emlékszem, a királyt az 1957-es vagy 60-as, a végletekig feltuningolt Ford Thunderbirddel lehet „könnyedén” legyőzni. A királytól nem csak a kocsiját, de a barátnőjét is elnyerjük, aki elszántan irányítja az elnyert vasat garázsunk jótékony bugyrába.

A játék vége

Eléggé chill játék is ez, van egy kissé nemtörődöm lazaság benne valahogy. Ha az ember jól taktikázik és nem ront a versenyeken, könnyedén menedzselheti magát. Éjszakai, laza játéknak sem utolsó, ha nem akarunk még elheverni egy nap végén. Ilyenkor a játék éjszakai környezete is jobban érvényesül, a kaliforniai álomban.

Az első rész 1963-ban, a második 1969-ben játszódik.

Az első részben elérhető autók listája.

A második részben elérhető autók listája (az első rész verdáin felül).

C64 végefőcím

 

Megjegyzések