Közzétéve:
(H)őstörténet
80-as évek
90-es évek
gaming
Japán
konzol
NES
Nintendo
retró
- Link lekérése
- X
- Más alkalmazások
A Commando, eredeti japán nevén Senjó no Ókami (A harctér farkasa) egy 1985-ben árkád gépre megjelent vertikális scroller, amit Tokuro Fujiwara tervezett és a Capcom adott ki. Ismeretes nehézségéről és a Tamayo Kawamoto által írt fülbemászó zenéjéről, amit a zseniális Rob Hubbard ültetett át a 8 bites mikroszámítógépekre.
A játékot a legkülönbözőbb mikroszámítógép platformokra és modern konzolokra is portolták: NES, Atari 2600, Intellivision, Atari 7800, BBC Micro, Acorn Electron, Amiga, Atari ST, ZX Spectrum, MSX, Amstrad CPC, Commodore 64, Virtual Console, PlayStation 3 és Xbox 360.
Minden pálya végén egy erődöt találunk, melynek kinyíló ajtaján a gyáva parancsnok igyekszik elmenekülni, ránk vezényelve egész szakaszát. A parancsnokot hátba lőve bónuszt kapunk és a pálya az összes ránk rohanó katona eliminálásával konkludálódik.
A pályán kiszabadíthatunk, előttünk elhaladó, két katona között elvezetett foglyokat, ha a két ellenséges katonát lelőjük. Ezért is pontokat kapunk. Néhány otthoni konzolos port esetén különféle tárgyakat is felvehetünk, ilyen a hatékonyabb rohampuska, a végtelen gránát és a rejtett bunkereket megmutató szemüveg. Ha életet vesztünk, ezeket a tárgyakat is elbukjuk.
Az árkád verzióban nyolc pálya található, a mikroszámítógépes portok esetében ennél kevesebb pályaszakaszt programoztak le, de ezek kis változtatással ismételgetve kiadják a megfelelő mennyiségű szakaszt. (Levelt.)
Legendás az a történet, hogy Rob Hubbard 12 óra alatt írta meg a Commodore 64 verzió (az eredeti árkád verzió főtémájának variálásával és kiegészítésével készített) zenéjét. A durván egy éjszaka leforgása alatt elkészített zenét aztán reggel az épületben levő minden Commodore gépre feltöltötte és elindította, a reggel 8:00h-ra megérkező dolgozók örömére. 10:00h óra tájban már hazafele vonatozott a csekkel a zsebében.
A játék a kiadás évében Arany Joystick díjat kapott és elindította a 80-as 90-es években felpörgött shot em up őrületet.
Sokszor megtörtént az a 80-as évek végén nálunk a nappaliban, hogy szüleim bár tévét szerettek volna nézni, fáradtan aléltak el a kanapén Rob Hubbard a Commodore 64-esünkből áradó fáradhatatlan dallamára.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése