Játéktörténelem: After Burner

After Burner poszter
Az 1987-ben árkád gépre megjelent After Burner az egy évvel korábbi Out Run sikerét igyekezett meglovagolni.

A játékos itt egy F-14 Tomcat vadászgépet irányít. 18 pályaszakaszt kell megtisztítania az ellenségtől a fedélzeti gépágyúval és limitált számú hőkövető rakétával.

Az eredeti játék a Sega X Board hardveren futott, ami képes volt a dinamikus felület és sprite rotációra. Ettől olyan őrülten jó a játékmenet. Az árkád verzióhoz hidraulikus fülke is készült, amiben repülő botkormány volt és pilótaülés, amibe be kellett szíjazni magát a játékosnak.

Ezt a játékot is (az OutRun-os) Yu Suzuki vezetésével fejlesztették, lényegesen több erőforrással és azzal a nem titkolt szándékkal, hogy videojáték blockbustert fognak összehozni. Suzukit a Top Gun inspirálta és a Laputa – Az égi palota c. (Studio Ghibli) anime. A fejlesztést 1986 év végén kezdték és a játék 1987 nyarán debütált. Egy évvel később kiegészítették az eredeti árkád dizájnt egy gázkarral, ezt a verziót After Burner II néven marketingelték.

 

Az árkád fülke
Óriási siker lett. Több platformra is portolták, ezek közül az ismertebbek a Sega Master System, a NES és a ZX Spectrum. Igen gyengén teljesítő MS-DOS átirat is készült 1989-ben.

After Burner port
Legutoljára PlayStation 3 és Xbox 360 konzolokon jelent meg egy változat ebből a franchise-ból, ami az After Burner: Climax néven próbálta visszaidézni a régi szép idők emlékeit, több kevesebb sikerrel.

After Burner Climax
Mindenképp meg akartam említeni ezt a játékot a blogon, noha nekem sokáig csak a vacak DOS változattal sikerült játszanom. Nagy sokára és nem kevés utánajárás majdnem két év keresgélés után, PS3 emulátorhoz sikerült megszereznem a Climax verziót. Ezzel verem el After Burner éhségemet, amikor csak rám tör. És ez az éhség vissza-visszatér. Múltat idézni, vagy csak egy jót szórakozni a képernyőn eszeveszett iramban száguldó, tótágast álló táj látványa okán.

 


Megjegyzések