Hogy micsoda?
Most komolyan, mi az a Turbo Outrun? Előbb ezt kéne tisztáznom. A híres Out Run nevű 1986-ban játéktermi gépekre megjelenő autóverseny játék 1989-ben megjelent folytatása. Én az első játék ismeretének jótékony homályában valamikor a korai kilencvenes években Commodore 64-en találkoztam a szóban forgó második résszel és teljesen lenyűgözött. Főleg a zenéje. Itt látható a C64-es végigjátszás. Árkád gépeken azért persze jelentősen szebb volt. És ha már ennyire belementem a dologba, érdemes talán a SEGA Saturn konzolos változatot megemlíteni, ha a sebességről, látványról és audioélményről esik szó.
De mi az a végefőcím és mi az a remake? Íme... (Youtube videó link itt!)
Az eredeti játék végén, a végigjátszás után látható ez a hangulatos kép, miközben (főleg a Commodore 64-es változatban) remek zene szól. Ezt a hangulatot nagyon elkapták 89-ben és szerintem a mai napig telitalálat. Gondoltam, megcsinálom aktuális (2016-17-es) grafikai színvonalon, vagyis újrázom, vagyis felújítom, "rimékelem" a régi grafikát. Most, hogy megfejtettük a bejegyzés címét, jöjjenek a száraz, technikai részletek.
3D megvalósítást szerettem volna és egy fizikailag pontos renderelővel szerettem volna dolgozni. Adódtak ebből a 2016-17-es évben számomra elérhető eszközök:
Renderelő: Luxrender 1.6 (standalone, ingyenes)
3D modellező program: Carrara 8.5 Pro
Modellek: F40 Ferrari (ingyenesen letölthető, LWO formátumban), Daz Michael 4, Daz Victoria 4, Daz modellekre aggatható ruhák, és egy Xfrog tölgyfa modell (ingyenes demo)
Kapcsolat a 3D program és a külső renderelő között: Luxus for Carrara
A megvalósítás menete:
Az F40 Ferrari modellt bedobtam a Carrarába és levágtam a tetejét, majd kicsit megdolgoztam a levágott részeket. (Nem eléggé.)
Adtam az autónak egy metálos festés anyagmintát, ahol kellett üveget és a gumiabroncsoknak és a felniknek is megfelelőket. Ezeket a
Carrara telepítésekor, a programhoz kapott nem
PBR anyagmintákat használva aztán erősen reménykedtem benne, hogy az
environment mappal történő bevilágítás és a renderelő csodát tesz. Kisebb csodát sikerült is tenniük.
Így nézett ki a Carrara nem fizikailag pontos belső renderelőjében az első teszt a Ferrarival.
Majd átküldtem a jelenetet a Luxus pluginnal a Luxrendernek...
Számottevő a különbség, a fények és árnyékok valósághűbbek, az anyagminták is.
Ezután állítottam az autó szögén a jelenetben, mert a kamera beállításával (elhelyezés és fókusz) elégedetlen voltam. Majd elhelyeztem a háttérben és kellő méretre nagyítottam az Xfrog fa modellt. Próbáltam belőni az eredeti grafikához minél hűbb elrendezést.
Végül a két DAZ bábut (modellt) öltöztettem fel Carrarában (a fickóra dzsekit adtam és nadrágot, a nőre egy fehér nyári ruhát). Mivel a lábuk nem látszik a képen, cipővel nem bajlódtam, így csórikáim mezítláb ácsorognak az autónak dőlve. (Lásd a végső képet.)
A végeredmény:
Adtam egy KODAK eléggé kiégetett színprofilt, hogy az eredeti grafika hangulatát idézzem a végső renderelésnél. A Luxrenderben renderelés közben állítható az ilyesmi, szóval volt idő a kísérletezésre, míg elkészült a végleges kép.
Az orbitális hibák:
Van két nagyon szembetűnő. A fa levelei. (Négyszögek, a Luxus nem bírta az OBJ textúrákat rendesen átpakolni a renderelőbe.) És a rendszám hiánya. Végül úgy döntöttem, így hagyom.
Mekkora sikere van ennek a hobbi projektnek? írd be a Google keresőbe (a képkeresőbe), hogy turbo outrun remake és meglátod... Addig is fogadd gratulációmat, hogy eljutottál ennek a bejegyzésnek a végére!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése