A Mayhem in Monsterland egy platformjáték, amelyet a Rowlands fivérek (John és Steve Rowlands) fejlesztettek, és az Apex Computer Productions adott ki 1993 novemberében a Commodore 64 platformra.
A játék főhőse Mayhem, a kis sárga dinoszaurusz, aki célul tűzi ki, hogy barátai világát – amelyet varázslat sújtott és szörnyektől hemzsegő baljós hellyé változtatott – visszaállítsa eredeti, boldog állapotába. A játék öt különböző világban játszódik, mindegyik két állapotban: „szomorú" (Sad) és „Vidám” (Happy), amelyeket a játékos (a játék során összegyűjtött) varázspor segítségével képes átváltani.
A játékmenet gyors, precíz platformugrálásra és pontgyűjtésre épül, az ellenfelek kiiktatásával és csillagok (érmék), illetve bónuszok begyűjtésével. A játék különlegessége az, hogy parallax scrolling-ot és ultragyors sebességet valósít meg – technikai bravúrnak számítva a C64 hardver korlátai mellett.
A játékot rendkívül pozitívan fogadták, főként a grafika, sebesség és játékmenet miatt. Mára a C64 egyik kései mesterművének tartják, és a retrójáték-rajongók körében a legelismertebb címek közé sorolják.
A brit Commodore Format magazin 100%-os értékelést adott a játéknak – ez az első és egyetlen ilyen értékelés volt náluk, ami akkoriban vitát is szült.
A Mayhem in Monsterland egy kiemelkedő példa arra, hogy mire képes egy kis fejlesztőcsapat, ha maximálisan kihasználja a gép hardverét.
Elmondható, hogy az átlagos Commodore 64 tulajdonos igen későn találkozott a játékkal, akkor, amikor már nagy valószínűséggel volt komolyabb 16 bites gépe (Amiga vagy Atari ST) vagy PC-je.
A játék a C64 hattyúdala volt tehát, egy kései, látványos erőfeszítés, valóságos tiszteletadás az idősödő hardvernek. A Rowlands fivérek komoly hozzájárulása egy szép korszakhoz, melynek nyomdokain manapság ilyen csodák születhetnek...
Te ismered ezt a játékot? Ha igen, írd meg, hol és mikor találkoztál vele!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése