Játéktörténelem: SimFarm – A farming szimulátor, évtizedekkel a mai mezőny előtt

a Windows 95 kiadás
A játék 1993-ban, több mint 30 esztendővel ezelőtt jelent meg és több mint másfél évtizeddel az első FarmVille előtt. MS-DOS-ra, Macintoshra, PC-98-ra, FM Townsra és később Windows 95-re adták ki.

A SimFarm egy valós farmon szimulálja a feladatokat az Egyesült Államokban. A játékosok feladata a föld előkészítése, az épületek felépítése, az állatállomány adásvétele és a növények ültetése. Az időjárás és az évszakok rendszere is jelen van, ami ugyanazokat a kihívásokat jelenti, mint egy valós farmon.

A SimCity-hez hasonlóan itt is vannak katasztrófák, amelyek pusztítást végezhetnek a játékos farmján. A tornádók, az aszályok, a kártevők és a porviharok csak néhány olyan esemény, amelyek megzavarhatják a mezőgazdasági terményeket és a betakarítást. A SimFarmban négyféle állatállomány található, (szarvasmarha, sertés, juh és ló) amelyek mindegyikének megvannak a sajátos táplálékigényei, vízre van szüksége, és új állatállományt biztosít. Az állatok értékét növelni lehet egy istálló rendelkezésükre bocsátásával.

A SimFarm szimulációjában egy kisváros is szerepel. Ez a város formájában és funkciójában emlékeztet a SimCity-re. A játékos időnként interakcióba léphet a várossal, új épület egységeket javasolhat, és részt vehet az állatállományokkal vívott versenyekben (például díjnyertes disznót küldhet be, hogy potenciálisan kék szalagot és pénzdíjat nyerjen). Egy repülőtér városba építésének javaslata általában annak megépítését vonja maga után, így lehetővé téve a permetező repülőgép vásárlását és használatát.

A játék nyitó képernyője

A SimFarmban a játékos a farm területén él; amely minden játékév elején kibővül, ha a játékos elegendő pénzt keresett az előző évben. A SimFarm lehetővé teszi a játékos számára, hogy az Egyesült Államok kilenc területének egyikének régiójából és éghajlatából származó helyszínt válasszon, vagy saját éghajlatát alakítsa ki az átlagos szél, csapadék és hőmérséklet kiválasztásával. A farm fenntartásához és a növények betakarításához felszerelés szükséges. Az építményekben felszerelést, állatállományt, magokat stb. tárolnak. Egy szántóföld betakarításához szükséges minimális felszerelés egy traktor, egy vetőgép, egy eke, egy kombájn, egy teherautó és egy pótkocsi. A növények a SimFarm fő bevételt generáló elemei. Minden növénynek meghatározott érési ciklusai, vízigénye, hőmérsékleti követelményei, valamint kártevőkkel, gyomokkal és betegségekkel szembeni ellenállása van. Minden növénytípust olyan szezonban kell termeszteni, amely megfelel ezeknek a követelményeknek, és az igényeinek megfelelően kell kezelni, hogy nagy értékű termést teremjen.

Játékbeli információs ablak #1

A játék hangulatos (a SimCity-t jegyző Sue Kasper által írt) zenével és animációkkal lopja be magát az ember szívébe. Különösen a permetező repülőgép látványa keltett bennem valamiféle vidámságot mindig, amikor az általában sok aggodalomra okot adó földjeim fölé emelkedett. A városi rodeó és karnevál megrendezését szintén vidám zenei betétek adták tudtunkra. De szívet melengetőnek tartottam a kis ablakokban felugró hangulatos képekkel illusztrált üzeneteket is (még ha néha nagyon drámaiak voltak is).

Játék beli információs ablak #2

A FarmVille engem nem tudott behúzni és a Farming Simulator különböző évekbeli kiadásai is hidegen hagytak. De azt hiszem, elő fogom venni ezt a régi kis gyöngyszemet és beleteszek jó pár órányi nosztalgiázást...

Játék beli információs ablak #3

Ha még soha nem hallottál erről a játékról, itt egy videó, ahol megnézheted működés közben.


Megjegyzések