A játék 1993-ban, több
mint 30 esztendővel ezelőtt jelent meg és több mint másfél
évtizeddel az első
FarmVille előtt
. MS-DOS-ra,
Macintoshra,
PC-98-ra,
FM Townsra és később
Windows 95-re adták ki.
A
SimFarm egy valós farmon szimulálja a feladatokat az Egyesült
Államokban. A játékosok feladata a föld előkészítése, az
épületek felépítése, az állatállomány adásvétele és a
növények ültetése. Az időjárás és az évszakok rendszere is
jelen van, ami ugyanazokat a kihívásokat jelenti, mint egy valós
farmon.
A
SimCity-hez hasonlóan itt is vannak katasztrófák, amelyek
pusztítást végezhetnek a játékos farmján. A tornádók, az
aszályok, a kártevők és a porviharok csak néhány olyan esemény,
amelyek megzavarhatják a mezőgazdasági terményeket és a
betakarítást. A SimFarmban négyféle állatállomány található,
(szarvasmarha, sertés, juh és ló) amelyek mindegyikének megvannak
a sajátos táplálékigényei, vízre van szüksége, és új
állatállományt biztosít. Az állatok értékét növelni lehet
egy istálló rendelkezésükre bocsátásával.
A
SimFarm szimulációjában egy kisváros is szerepel. Ez a város
formájában és funkciójában emlékeztet a SimCity-re. A játékos
időnként interakcióba léphet a várossal, új épület egységeket
javasolhat, és részt vehet az állatállományokkal vívott
versenyekben (például díjnyertes disznót küldhet be, hogy
potenciálisan kék szalagot és pénzdíjat nyerjen). Egy repülőtér
városba építésének javaslata általában annak megépítését
vonja maga után, így lehetővé téve a permetező repülőgép
vásárlását és használatát.
A
SimFarmban a játékos a farm területén él; amely minden játékév
elején kibővül, ha a játékos elegendő pénzt keresett az előző
évben. A SimFarm lehetővé teszi a játékos számára, hogy az
Egyesült Államok kilenc területének egyikének régiójából és
éghajlatából származó helyszínt válasszon, vagy saját
éghajlatát alakítsa ki az átlagos szél, csapadék és
hőmérséklet kiválasztásával. A farm fenntartásához és a
növények betakarításához felszerelés szükséges. Az
építményekben felszerelést, állatállományt, magokat stb.
tárolnak. Egy szántóföld betakarításához szükséges minimális
felszerelés egy traktor, egy vetőgép, egy eke, egy kombájn, egy
teherautó és egy pótkocsi. A növények a SimFarm fő bevételt
generáló elemei. Minden növénynek meghatározott érési
ciklusai, vízigénye, hőmérsékleti követelményei, valamint
kártevőkkel, gyomokkal és betegségekkel szembeni ellenállása
van. Minden növénytípust olyan szezonban kell termeszteni, amely
megfelel ezeknek a követelményeknek, és az igényeinek megfelelően
kell kezelni, hogy nagy értékű termést teremjen.

A játék hangulatos (a
SimCity-t jegyző Sue Kasper által írt) zenével és animációkkal
lopja be magát az ember szívébe. Különösen a permetező
repülőgép látványa keltett bennem valamiféle vidámságot
mindig, amikor az általában sok aggodalomra okot adó földjeim
fölé emelkedett. A városi rodeó és karnevál megrendezését
szintén vidám zenei betétek adták tudtunkra. De szívet
melengetőnek tartottam a kis ablakokban felugró hangulatos képekkel
illusztrált üzeneteket is (még ha néha nagyon drámaiak voltak
is).
A FarmVille engem nem
tudott behúzni és a Farming Simulator különböző évekbeli
kiadásai is hidegen hagytak. De azt hiszem, elő fogom venni ezt a
régi kis gyöngyszemet és beleteszek jó pár órányi
nosztalgiázást...
Ha még soha nem
hallottál erről a játékról, itt egy videó, ahol megnézheted
működés közben.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése