Játéktörténelem: International Karate - A 80-as évek Virtua Fightere

Poster
Az International Karate egy verekedős játék, melyet a System 3 fejlesztett és adott ki 1985-ben ZX Spectrumra. Majd rengeteg más platformra is portolták: Amstrad CPC, Apple II, Atari 8-bit, Atari ST, Commodore 64 / 16, MS-DOS, Game Boy Color, Game Boy Advance, MSX. Az USA-ban 1986-ban az Epyx adta ki World Karate Championship néven. Az államokban óriási siker lett, 1,5 millió példányban adtak el belőle. Archer Maclean volt a vezető tervező.

Az alapjáték egy kétdimenziós, egy-egy ellen történő verekedős játék. A játékosok egy kumite versenyen versenyző harcművészek szerepét töltik be. Ahelyett, hogy az ellenfél egészség csíkját kéne lemeríteni, a cél az, hogy a játékos egyetlen szilárd találatot szerezzen. Minden találat után a harc leáll, és mindkét harcos visszakerül kiinduló pozíciójába. Attól függően, hogy a játékosok milyen jól ütik meg ellenfelüket, fél- vagy teljes pontot szereznek. A mérkőzések meglehetősen rövidek, mivel csak két teljes pontra van szükség a győzelemhez, és egy pontot elég gyorsan lehet szerezni, akár néhány másodperccel a forduló kezdete után.

C64 verzió
Az egyjátékos módban, fokozatosan nehezednek az ellenfelek, a fehér övtől a feketéig. A játék addig tart, amíg a játékos folyamatosan megnyeri a mérkőzéseket. A harcok között ritmus-minijátékok játszhatók, amik közül az egyikben a játékosnak a fejével kell minél több egymás fölött elhelyezkedő deszkalapot eltörnie. A másikban repülő tőrök és lándzsák elől kell felugrania vagy fejét lehúznia.

C64 verzió
Ahogy a Street Fighter óta már megszokott a verekedős játékokban, a korábbi International Karatéban is változatos helyszíneken történnek a mérkőzések. Nyolc helyszín (backdrop) található a játékban, ezek: a Fuji hegy (Japánban), a Sydney-i kikötő (Ausztráliában), a szabadságszobor (New Yorkban, USA), a Tiltott város (Kínában), a Megváltó Krisztus szobra (Rio de Janeiróban, Brazília), a Westminster-palota (Angliában), a Parthenon (Görögországban) és a nagy piramis Gizában (Egyiptom).

C64 verzió 
A játékot egy gombos joystickkal játszhatjuk. Körülményes benne megfordulni, csak ütés vagy rúgás kombinációval lehetséges.
C64 verzió

2000-ben Archer Maclean közreműködése nélküli Game Boy Color verziót adtak ki International Karate 2000 néven. Ez volt az alapja a 2001-ben a Game Boy Advance számára kiadott International Karate Advancednek. A C64-es verzió 2004-ben jelent meg újra a C64 Direct-to-TV eszközre és 2008-ban a Wii Virtual Console-ra.

Atari ST verzió

Nagyon szerettem ezt a játékot és az összes velem korabeli gyerek imádta. Ha barátaink átjöttek hozzánk vagy én mentem vendégségbe, pár kört mindig lezavartunk benne. A Commodore 64-es verzió zenéje Rob Hubbardtól rendkívül passzolt a játékhoz és külön is megállja a helyét. Számos feldolgozás készült belőle. Annyira megihletett a játék, hogy itt a blogon is olvasható hobbi látvány remake-et is készítettem 2020 körül...

A C64-es végigjátszást itt tudod megnézni... 

Az Atari ST verziót itt tudod megnézni...


Atari ST verzió


Megjegyzések