AZ ÉN GTA TRILOGY DEFINITIVE EDITION-ÖM, 10 ÉVVEL EZELŐTTRŐL...

Ezek a képek 2012-2013 között készültek. 2012-ben volt a Grand Theft Auto Vice City kiadásának 10 éves évfordulója. Ebből az alkalomból készítettem pár (3D) grafikát, elképzelve és megmutatva, hogy 2012-ben hogy nézett volna ki a Vice City, ha akkori AAA cím lett volna.

GTA Vice City fan art képek
Akkor jó ötletnek tűnt ez a dolog, hogy megcsináljam régi játékok szereplőit, képernyőképeit úgy, mintha azokat aktuális, high end grafikával adták volna ki. Ezt a tevékenységet azóta is folytatom, így ezen a blogon mutatok még hasonló projekteket.

De nézzük a képeket egyenként, miközben elmesélem, hogy készítettem őket...

GTA Vice City fan art képek

Ezen a képen a Vice City főhőse, Tommy Vercetti látható, amint éppen rárúg valamire vagy valakire, miközben a pisztolyával valakit hanyagul sakkban tart.

Poserben SR7-ben készítettem a figurát DAZ3D Michael 4 alapra. A ruha az alap farmer és ing kombó a Michael 4 modellhez járt bundle-ben, amit kuponkóddal szereztem be pár dollárért a DAZ3D-ről. Letöltöttem valahonnan az eredeti Tommy Vercetti textúrát, amit valaki a játékból szedett ki, bár tudtam, hogy nem lesz elég a felbontása. Inkább csak inspiráció volt, hogy milyen mintájú legyen Tommy híres, ikonikus hawaii inge. Letöltöttem vektor artokat hasonló mintájú levelekkel, virágokkal a Stockfotóról vagy a Dreamstime-ról, már nem emlékszem és ezekkel megdolgoztam az eredeti Michael 4 ing textúra sablonját. A színeket az eredeti Tommy textúrából szedve. A folyamatot a Photoshopban végeztem úgy, hogy a Poser is futott és ott folyamatosan frissítettem a textúrát. Így lőttem be szemre a jelenet segítségével, milyen sűrűek legyenek a minták. A háttér egy sima kép, ami Miami egyik ikonikus utcájáról készült. Egyszerűen nyomtam rá egy kis Gaussian elmosást, hogy a mélységélességet érzékeltessem. Akkoriban jóval bénább voltam a "háromdéhez" mint manapság, bár ma sem vagyok egy kimondottan nagy ász. Azt hiszem három fényt alkalmaztam, de a Poser Firefly renderelője elég gyík volt, így lett szegény Tommy bőre teljesen műanyag.

GTA Vice City Lady
A képeken azért van angol szöveg, mert csináltam néhány ilyen projektemhez PDF doksikat és feltöltöttem mindenféle pályázatra és állásportálra őket egy időben, mint grafikus portfóliót. (Mert OKJ grafikus végzettséggel is rendelkezem.) Egyébként az eredeti képek 1920x1200 pixeles felbontásban készültek. Itt némileg a PDF doksi design és keret miatt megvariáltam őket méretarányban.
 
Ezen a képen a Vice City Lady vagy Girl látható, akiről én sokáig azt hittem, hogy Mercedes Cortez, de nemrég olvastam valahol, hogy a játékban szereplő, névtelen mellékszereplő ikerpár egyik tagja.
Lásd az eredeti cikket itt.
No de vissza képhez! A modell DAZ3D Victoria 3 SR, a bikini alap tartozék a modellhez, csak más színű. Mintát véve az eredeti Vice City Lady "poszterről" átszíneztem Photoshopban a bikini textúráját. Ezt a jelenetet már a Carrara 8.1-ben készítettem. (A DAZ3D cég által kiadott 3D szoftver.) Sokáig használtam ezt a programot hasonló grafikák készítéséhez, egészen 2019-ig, amikor áttértem a DAZ Studióra és Blenderre. A haj valami gusztustalan, igénytelen alap modell, amit ingyen vágtak hozzám a DAZ3D-n. A fülbevalót alap geometriai poligonból alakítottam formára és adtam neki egy fém anyagmintát. A martinis poharat, benne a martinit (zöld lötty) és a fogpiszkálót primitív módon (nagyon bénán) lemodelleztem a Carrarában és összeállt a dolog. A hátteret megpróbáltam olyanra venni mint amit más stilizált Vice City grafikákon láttam. Egy nagyon részletes 3D pálmafa modellt szerváltam valahonnan, amit kirendereltem háttér nélkül a Carrarával, majd a képet Photoshopba töltve lehúztam a fényerejét teljesen, így kaptam a pálmafából egy fekete sziluettet. Ezt sokszoroztam meg különféle méretekben és flippelgetve egy rózsaszín háttéren, ahol a háttérszín a bikiniből van, a pálmafa sziluett színe pedig a fülbevalóból. A Victoria 3 modell bőrének adtam egy közepes specular értéket, ezzel szimuláltam a verejtéket. Eszembe se jutott akkor még, hogy buborék ecsetet készítsek és azzal festegessem be a Photoshopban a kész képet.

Tommy Vercetti
Tommyról két képet is készítettem. A bal oldalit Poser SR7-ben, a jobb oldalit Carrara 8.1 Pro-ban. Itt semmi egetrengető dolog nem történt. A pisztoly anyagmintája nagyon gagyi lett a jobb oldali képen. A trikó is alap Michael 4 ruhadarab volt a DAZ3D-ről. Itt több fényt alkalmaztam már, de ezekre a képekre vagyok a legkevésbé büszke. A Michael 4 eredeti bábu arcát Poserben mintáztam meg a paraméteres szerkesztőben, alapul Ray Liotta arcképét vettem és az erdeti Tommy modellt a játékból. Valahova a kettő közé próbáltam belőni a fizimiskát.
GTA Vice City Lady

Ezen a képen elszúrtam, melyik láb van elöl. Azt hiszem, nincs hivatalos egész alakos Vice City Lady grafika a Rockstartól, a poszteren csak a popsijáig látszik a lány. Fan artokon viszont megcsinálták az egész alakos képet és én arról dolgoztam. A 2D eredeti rajzon olyan módon kicsavarodik a nőci dereka, amit én a Carrarában nem tudtam megcsinálni, ezért kicsit a kamera szögével játszottam. Az eredeti jelenetben homokdombok találhatók a háttérben, a vizet a párát és a felhőket utólag festettem a képre Photoshoppal.Ennek a képnek direkt festett plakát illúziót akartam adni. A képméret 1200x1920 pixel.

GTA Vice City Lady

És végül az utolsó kép. Ugyanaz a beállítás, ez ugyanaz a jelenet a Carrarából mint amivel az előző kép készült, de itt egy másik renderelőt használtam, a legendás Luxrendert. Ha jól tudom akkor az 1.2 vagy 1.3 változatot. A Carrarának van egy modulja, amit a DAZ3D-ről szereztem be 20 dollárért, ami ki tudta küldeni a 3D jelenetet a Luxrendernek. Félelmetes volt ez a program már 10 éve is, ma pedig (már LuxCore néven) felbecsülhetetlen értéket képvisel. A Luxrender 1.2-őt először a Poserből használtam, aztán mikor megtudtam, hogy működik a Carrarából is, kilenc évig dolgoztam ebben a felállásban vele.

Hát ennyi. Ennyit szerettem volna mondani első bejegyzésként. Bemutatni a szívemnek egy nagyon kedves hobbiprojektemet.

Ha szeretnél még grafikákat látni tőlem, vagy az itt bemutatott képek erdeteijét megnézni, azt itt teheted meg.

Ezen a linken pedig a Névtelen Kocka YouTube csatornán láthatod a képeket technikailag kevésbé részletes körítéssel.

 

Megjegyzések