SPACE QUEST III JELENET REMAKE

Ismét egy remake, vagyis egy régi videójátékbeli jelenet újrázása, modern (3D) grafikával való újragondolása. Ezúttal a Sierra, Space Quest III - The Pirates of Pestulon című, 1989-es remekbe szabott kalandjáték volt a tárgy. A játék EGA grafikával jelent meg, ezért ne tessék finnyogni, akkoriban ez volt a sztenderd.

Így nézett ki az aktuális jelenet, amit újragondoltam, az eredeti játékban:
 
Érkezés a Phleebhut bolygóra

Technikai adatok:

3D szoftver: Blender 3.x
Renderelő: Cycles (Blender)
Modell: ingyenesen letölthető Aluminum Mallard (a játékbeli űrhajó) modell, amit 3D nyomtatáshoz készítettek
Textúrák: felhős bolygó textúra (amit én átszíneztem a Photoshopban, hogy elérjem a kívánt hatást), csillagos ég textúra (2K)

A játékban remek sematikus ábrák találhatók a hajót illetően:
 
Oldalnézet

Felülnézet
 
Az űrhajó 3D modellje így néz ki:

Nyilván anyagmintákat nekem kellett adnom a modell különböző felületeit definiálva, de ez nem volt olyan nagy meló, mivel ez egy kis modell. Segítségemre voltak a játékból képernyőképek, de az EGA grafikai paletta és a viszonylag alacsony felbontás miatt (és mert a játékban sem konzisztens a hajó színe), kialakítottam a saját változatomat az alábbi teszt renderelések folyamán.

Aluminum Mallard - Blender

Aluminum Mallard - Blender

Aluminum Mallard - Blender

Aluminum Mallard - Blender

Aluminum Mallard - Blender

Aluminum Mallard - Blender

A végső anyagmintát ilyenre állítottam be és a következő módon világítottam be:

Aluminum Mallard - Blender (final)

A végső képen látható, hogy a Photoshopban felturbóztam a fényeket és itt került a bolygó köré a vastag légköre is...

Arriving to Phleebhut (Space Quest III remake)

Ezután a projekt után határoztam el, hogy elkezdek Blenderben komolyabban modellezni tanulni...

A Névtelen Kocka YouTube csatornán is megnézheted ezt a történetet...

Megjegyzések